9 Nisan 2017 Pazar

Sen bir nebat kadarda mı olamıyorsun .?

Samiha Ayverdi hanımefendinin beni etkileyen güzel bir sözüyle başlamak isterim ;
° Hiç dikkat ettin mi bilmem gül ağacının seneler geçtikce dikenleri azalır . Sen bir ağaç bir nebat kadarda mı olamıyorsun ki , gün geçtikce şu eza verici hislerinden temizlenemiyorsun.? bunu biraz tahlil edelim mi sizle ..
...
Nebat kadar bile olamamayı hiç düşünmediniz dimi.. Bir otla bitkiyle mi kendimi bir tutmamı istiyorsun yani.. Akletmekden yoksundur değil mi nebat , Halbuki insan aklıyla cefadan arınabilme yetisine sahip yaradılmadı mı ..? Peki neden her mevsim sonunda çürüyen kuru dal ve yapraklarından arınan bir nebat kadar dahi olamıyoruz .Çünkü ..Bu benim çünkümdür ; İnsan aklını perdeleyen her türlü çirkeflikle her an muhatap ve o çirkefi herşeye karşı sadece bir kalkan olarak kullanmakla meşgul .Eza verici halden kurtulmak o çirkefi yok etmekle olur ,çirkefini yok edebilmek ; özgürce düşünebilmek , akledebilmek , ötekileştirmemek ve okuduğunla amel edebilmekle mümkündür benim için .Bu okuduğun , Allahın kelamı Kuranı Kerim olsun , Mevdudi, Seyyid Kutub, Goethe ,Virgina Woolf, Montaigne ... Veya La Boetie den Gönüllü Kulluk olsun o da olur bak  , bizim harekete geçip ezadan kurtulmamız bu yolla mümkündür,  okumakla .! Aleyhde görsen dahi aslında daha çok da aleyhde olanı düşünme eğilimi ile mümkün . Fakat "Menfi" görünen herşey  bizim için pis bir su birikintisi gibidir , bulaşmasın diye hep uğraşıp durulan .Atlamayı bırak , yanından geçmeye dahi çekinilen pis bir su .. Velhasıl ben ne diyorum biliyormusun ; Sen korkuyorsun ahbap ..! Üzerine bulaşıcak o çamurlu suyu alt edememekden , diyeceğim o ki bu hal bir nebat'dan daha aşağı bir haldir . zihnin hala mı menfi gördüğüne kapalı yoksa ..
 Aç .! Korkma da  . Yen o çirkaf ı .
İşte o zaman başlarsın yaprak dökmeye o zaman hatırlarsın belki ..
 ben eşref i mahlukatdım.  ‼

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kendi bildiğine terkedilen aptallar .!

Bazen kimseye derdini anlatmak istemiyorsun , çünkü o kimseler'le tekraren muhatap olmak dahi istemiyorsun.. ..Bu kimseler bir haftadı...